Hinterstoder 2015

26. 6. – 30. 6. 2015

Letos jsme vyjeli na první letní soustředění do rakouského Hinterstoderu. Na místo jsme dorazili ve večerních hodinách, tak jsme se ubytovali, dali si večeři a pak jsme začali plánovat následující den.

Druhý den jsme se vydali hromadně na náš první ferratový výstup na horu Poppenberg. S výjimkou pár jedinců svůj výstup zvládli úplně všichni, bez velkých obtíží. Odpoledne jsme pak šli už jen na procházku po okolí.

Třetí den nám počasí příliš nepřálo, a tak jsme se vydali lanovkou v Hinterstoderu na vrchní stanici, a odtud na vyhlídku do 2.000 m. Cestou jsme lehce zmokli, ale nejsme z cukru, a tak jsme to ustáli. Odpoledne jsme se tedy pak vydali do Spital am Pyhrnu do bazénu, a to byl super relax pro všechny.

Čtvrtý den už bylo zase skvělé počasí, a tak jsme se mohli věnovat našim lezeckým aktivitám. Rozdělili jsme se do dvou skupin – první skupina, byli všichni ti, kteří chtěli poznat tzv. zážitkovou ferratu „Hexenkessel“, která není vůbec obtížná „A + B“, ale je to opravdu o skvělém zážitku. Již po pár metrech nástupu nás čekal první lanový most a kousek dál první ze šesti lanovek, přičemž ta poslední, nejlepší, je dlouhá 60 m a je tažena ve výšce 300 m nad zemí s krásným výhledem na údolí (kdo se stihne ještě kochat okolím) 😊.

Druhá skupina se dnes vydala do Radingu na skalní lezení. Odpoledne jsme se k nim připojili a užili si to společně s ostatními až do pozdního odpoledne.

Poslední den jsme po snídani odjeli do Windischgarstenu na tréninkové ferraty Bannholzmauer, kde jsme si každý vyzkoušeli 2 – 3 různé obtížnosti ferraty. Poté jsme došli na Wurbauerkogel k vyhlídkové věži, kterou někteří též navštívili, na oběd. Po obědě už jen zpět do penzionu pro zavazadla a domů.

Protože jsme se všichni shodli na tom, že pobyt byl krátký příštího roku jej budeme dělat o jeden den delší.